niedziela, 11 grudnia 2011

W poszukiwaniu harmonii .... :-)

"Podjęcie działania robi różnicę. Naprawdę." - William James
Tak. Właśnie tak jak powyżej. Ruszyłam kilka różnych zaległych spraw i .. ojejku dlaczego nie zrobiłam tego wcześniej?! Wspaniałe uczucie!

Jakiś czas temu trafiłam na fajnego bloga.  Bardzo spodobały mi się "przykazania wellness" które, tam znalazłam:


Przykazania WELLNESS kluczem do uzyskania harmonii między duchem, ciałem i umysłem !

1. Zadbaj o wygląd zewnętrzny: strój, fryzurę, makijaż - dostosuj je do Twojego stylu życia i pracy.
Naucz się eksponować swoje atuty i maskować niedoskonałości.

2. Traktuj siebie z szacunkiem. Jeśli sama myślisz i mówisz o sobie dobrze, inni też będą Cię tak postrzegać.

3. Jedz 5 wartościowych posiłków dziennie. Powinny zawierać przynajmniej 0,5 kg jarzyn i 2 owoce.
Wybieraj chude mięsa i niskotłuszczowe produkty mleczne.
Trzy razy w tygodniu jadaj ryby. Dostarczaj organizmowi węglowodany złożone w postaci chleba razowego, kaszy, ryżu.
Pij co najmniej 1,5 l niegazowanej wody mineralnej.

4. Zrób listę swoich znajomych, przyjaciół, którzy są dla Ciebie prawdziwym wsparciem w życiu osobistym i w pracy.
Naucz się oddalać od siebie ludzi wpływających destrukcyjnie na Twoje życie.
Zadbaj o dobre relacje z otoczeniem: rodziną, przyjaciółmi, kolegami z pracy.

5. Wygospodaruj chwile wyłącznie dla siebie. Zminimalizuj w tym czasie oglądanie tv i korzystanie z Internetu. Po prostu wyłącz się !

6. Ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu, aby wzmocnić ciało. Nie tylko je wyrzeźbisz, ale i spalisz niepotrzebne kalorie.
Wybierz najbardziej odpowiednią do swoich możliwości formę ruchu: pływanie, taniec, jogging, długie spacery albo jogę.

7. Znajdź czas na relaks. Po ciężkiej pracy należy Ci się oddech.
 Pamiętaj, że robiąc coś przyjemnego, pobudzasz w mózgu produkcję endorfin, substancji odpowiedzialnych za dobry nastrój.

8. Zdobywaj i rozwijaj jak najwięcej umiejętności. Czym więcej wiesz i więcej potrafisz, tym pewniej stąpasz po ziemi.
[artykuł autorstwa Marioli Bojarskiej - Ferenc, Pani kwiecień 2010, str. 208].



1 komentarz: